Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.2 din 2018  
         
  Articol:   SĂ FIE OARE ALORS O MARCĂ DE TEMATIZARE DISCURSIVĂ? / ALORS EST-IL UN MARQUEUR DE THÉMATISATION DISCURSIVE?.

Autori:  MARINA-OLTEA PĂUNESCU.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbphilo.2018.2.15

Published Online: 2017-05-15
Published Print: 2017-05-30
pp. 241-254

FULL PDF

Să fie oare alors o marcă de tematizare discursivă? Articolul ia în calcul un caz particular de utilizare al lui « alors », cu intenţia de a arăta că acest lexem are, în franceza colocvială, o funcţionare originală. Aceasta nu poate fi transferată asupra niciunui alt tip de marcă formală – şi specifică – în măsura în care activează dimensiunea anaforică inerentă semantismului său. Astfel, « alors » are particularitatea de a pune în legătură secvenţa discursivă pe care o prefaţează cu o întrebare prealabilă. Anaforizarea funcţionează prin urmare la nivel dialogic (Q alors/deci R), şi nu propoziţional (q alors/deci p), confirmând esenţa problematologică a discursului şi atrăgând atenţia asupra întrebărilor (implicite sau explicite) care-l structurează. 

Cuvinte cheie: alors, problemă (întrebare), problematică, D-temă.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă