AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.2 din 2018 | |||||||
Articol: |
ACTE DE VORBIRE, ACTE MENTALE ȘI ABILITĂȚI COGNITIVE ÎN DISCUȚII FILOSOFICE CU COPII / ACTES DE PAROLE, ACTES MENTAUX ET HABILETÉS DE PENSÉE AU SEIN DES DISCUSSIONS PHILOSOPHIQUES AVEC DES ENFANTS. Autori: ANDA FOURNEL, JEAN-PASCAL SIMON. |
||||||
Rezumat: DOI: 10.24193/subbphilo.2018.2.12 Published Online: 2017-05-15 Published Print: 2017-05-30 pp. 187-202 FULL PDF Acte de vorbire, acte mentale și abilități cognitive în discuții filosofice cu copii. Această lucrare își propune să descrie relația dintre actele de vorbire și abilitățile cognitive într-un nou tip de corpus, discuțiile filosofice cu copii. Practici de reflecție au fost dezvoltate în mai multe țări în ultimii 20 de ani, pornind de la programul educațional al lui Lipman, Philosophy for children (Filosofia pentru copii). Majoritatea studiilor care descriu acest tip de conversație sunt realizate în domenii precum psihologia, pedagogia și științele educației și, prin urmare, analize lingvistice despre acest subiect sunt puține și recente (Auriac-Peyronnet § Colletta, 2015). Pentru a umple acest gol, analizăm discuții filosofice din perspectiva relațiilor dintre dialog, vorbire și gândire. Cuvinte cheie: corpus nou, analiză interacțională, abilități cognitive, acte de vorbire, interacțiune verbală, filosofie pentru copii. |
|||||||