Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.2 din 2017  
         
  Articol:   OBSERVAȚII PRIVIND ABILITATEA CONVERSAȚIONALĂ ÎN CAZUL LIMBII ROMÂNE CA L2, NIVELUL A1 / CONSIDERATIONS ON CONVERSATIONAL COMPETENCE. THE CASE OF ROMANIAN AS A FOREIGN LANGUAGE (RFL), LEVEL A1.

Autori:  LAVINIA-IUNIA VASIU.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: https://doi.org/10.24193/subbphilo.2017.2.11

Published Online: 2017-06-15
Published Print: 2017-06-30

FULL PDF

Observații privind abilitatea conversațională în cazul limbii române ca L2, nivelul A1. Lucrarea de față prezintă câteva aspecte ale abilității conversaționale în limba română ca L2 la nivelul A1, pe baza analizei unui corpus format din producții orale ale vorbitorilor nonnativi, din medii culturale diferite și cu diverse L1. S-au calculat, în dialog, replicile de răspuns (responding moves) și replicile de inițiere (initiating moves) în vederea identificării tipului de dialog rezultat (echilibrat, simetric, asimetric etc.). De asemenea, au fost identificate și analizate strategiile comunicative folosite (abandonarea mesajului, aproximarea, traducerile literale, repetițiile etc.), precum și mijloacele de oferire a feedbackului în conversație (completările colaborative, evaluări ale mesajului etc.). În final, se propun descriptori pentru evaluarea abilității conversaționale pe trei benzi diferite, la nivelul A1.

Cuvinte-cheie: corpus cu producții ale vorbitorilor nonnativi, analiza conversației, strategii comunicative, replici de inițiere, replici de răspuns, rol activ, rol pasiv, feedback în conversație.

References

Bialystok, E. 1990. Communication Strategies: A Psychological Analysis of Second-Language Use. Oxford: Basil Blackwell.
Council of Europe. 2001. Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment, Cambridge University Press, Cambridge.
Eggins, S. and Slade, D. 1997. Analysing Casual Conversation, London: Equinox.
Ellis, R. and Barkhuizen, G. 2005. Analysing Learner Language, Oxford: Oxford University Press.
Gardner, R. 1994 (ed.). Spoken Interaction Studies in Australia. Special Volume of Australian Review of Applied Linguistics, Series S. Number 11.
Halliday, M. A. K. and Mathiessen, C. 2004. An Introduction to Functional Grammar (3rd edition), London: Hodder and Stonghton.
Martin, J. 1992. English Text: System and Structure. Amsterdam: John Benjamins.
Tarone, E. 1981. ‘Some thoughts on the notion of communication strategy.’ TESOL Quarterly, 15: 285-95.
Thornbury, S. and Slade, D. 2006. Conversation: from description to pedagogy, Cambridge: Cambridge University Press.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă