Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.2 din 2017  
         
  Articol:   ADECVAREA TESTULUI DE LIMBA ROMÂNĂ CA LIMBĂ STRĂINĂ / THE ADEQUACY OF THE TEST OF ROMANIAN AS A FOREIGN LANGUAGE TO THE TEST TAKERS.

Autori:  ANAMARIA RADU.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: https://doi.org/10.24193/subbphilo.2017.2.09

Published Online: 2017-06-15
Published Print: 2017-06-30

FULL PDF

Adecvarea testului de limba română ca limbă străină. Deoarece interesul pentru limba română ca limbă străină a crescut considerabil în ultimii ani, testatorii s-au specilaizat în crearea celor mai obiective și mai eficiente teste. Grație eforturilor experților în domeniu, testatorii au reușit să relizeze teste standardizate. Studiul nostru analizează adecvarea testelor de limba română ca limbă străină create la Facultatea de Litere, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj – Napoca, stabilind validitatea de conținut a acestor teste din punct de vedere calitativ și cantitativ, în urma interpretării chestionarelor ce au vizat răspunsurile candidaților referitoare la toate secțiunile testului (ascultare, citire, gramatică și vocabular, vorbire și scriere).

Cuvinte-cheie: examinare, adecvarea testelor, candidați, analiză calitativă, testatori de limbă.

References

Alderson, J.C. (2000), Assessing reading, Cambridge University Press, Cambridge.
Davies, Alan (1990), Principles of Language Testing, Oxford: Blackwell.
Buck, Gary (2001), Assessing Listening, Cambridge University Press, Cambridge.
Elder et ali. (2013), “Developing and validating language proficiency standards for non-native English speaking health professionals”, in Papers in Language Testing and Assessment, Vol. 2, Issue 1, pp.66-70.
McNamara, T.F. (1996), Measuring second language performance, Longman.
Purpura, James E. (2004), Assessing Grammar, Cambridge University Press, Cambridge.
Read, John (2000), Assessing Vocabulary, Cambridge University Press, Cambridge.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă