Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.2 din 2010  
         
  Articol:   GRUNNER TIL Å INNFØRE SKJØNNLITTERATUREN I UNDERVISNINGSPROSESSEN / ARGUMENTE ÎN FAVOAREA INTRODUCERII LITERATURII ÎN PROCESUL DE PREDARE.

Autori:  .
 
       
         
  Rezumat:  Acest articol descrie câteva repere pentru includerea literaturii în procesul de predare ca un mijloc de a dezvolta nivelul de comunicare al studenţilor într-o limbă străină. Sunt prezentate o serie de argumente subliniind importanţa includerii acestei materii în procesul de învăţare a unei limbi străine. Reprezentând texte autentice, operele literare îi asigură profesorului un tip de caracter direct pe care care materialele obişnuite nu îl pot oferi. Există mai multe tehnici de predare a acestei materii şi în opinia mea, cea mai importantă consecinţă a acestui lucru este faptul că studentul este stimulat în a avea un rol activ în cadrul procesului de învăţare, dobândind astfel autonomie. Este descrisă de asemenea eficacitatea predării literaturii însă de această dată din perspectiva studenţilor. Am inclus în lucrare prezentarea feedback-ului pe care l-am primit de la studenţii care au învăţat norvegiana timp de şase semestre. Sunt evidenţiate îndeosebi aptitudinile dobândite de către studenţi în urma includerii literaturii în cadrul procesului de învăţare. Articolul este structurat în trei secţiuni: prima parte pune în relief o serie de argumente solide în favoarea utilizării literaturii ca un mijloc de a dobândi competenţe într-o limbă străină, a doua parte prezintă câteva tehnici pentru abordarea literaturii în cadrul procesului de învăţare iar ultima parte cuprinde sugestii şi activităţi care pot fi aplicate cu succes în predarea limbilor străine. Acest articol a fost prezentat la Conferinţa Hamsun din 2009 în cadrul unui atelier organizat pentru tinerii cercetători.

Cuvinte cheie: autonomie de învăţare, sistem de predare în acord cu referinţele culturale, dezvoltare personală, creativ, abilităţi, abilităţi de interpretare, abilităţi de lectură, abilităţi de scriere, abilităţi de ascultare, texte autentice, cititor, replică, implicaţia lectorului.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă