AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.2 din 2009 | |||||||
Articol: |
IL DONCHISCIOTTISMO DI UN POSTROMANTICO / DONQUIJOTISMUL UNUI POSTROMANTIC. Autori: LAURA PAVEL. |
||||||
Rezumat: Studiul “DonQuijotismul unui postromantic” se axează pe fenomenul metateatral a ceea ce eu numesc „DonQuijotismul” lui Ionesco, care trebuie perceput în corelaţie cu caracterul „postromantic” al operei lui Ionesco. Consider că Eugène Ionesco merită să fie încadrat în tipologia romanticilor E.A.Poe şi E.T.A.Hoffman, autori de ficţiune care poate fi interpretată în acelaşi timp ca fiind fantastică şi parodică. Prin termenul de „DonQuijotism” redau metaforic problema reprezentării literare şi dramatice în teatrul ionescian. Tema specifică a reprezentării metateatrale reiese din convingerea suprinzătoare a lui Ionescu, exprimată în repetate rânduri, privind caracterul ficţional al realului. Studiul abordează mai ales rolul fundamental al reprezentării raportată la „faptul” reprezentat, al Iluziei văzută din perspectiva referentului tot mai efemer, cu aşa-numita „realitate”, acum denaturalizată. Cuvinte cheie: DonQuijotism, postromantism, ficţiune, reprezentare, fantastic vs absurd, spaţiu ireal |
|||||||