AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.2 din 2007 | |||||||
Articol: |
EVALUAREA GRADULUI DE COMPLEXITATE A STRUCTURILOR NOMINALE ÎN PUBLICITATEA COMERCIALĂ DIN PRESĂ. Autori: ANIȘOARA POP, MIHAI MIRCEA ZDRENGHEA. |
||||||
Rezumat: Standard noun group (NG) distribution defined as the most frequent, median-clustered distribution is represented by a manifest predilection for simplicity versus complexity in print commercial advertising except for cases of technical products, role borrowing and exquisite copies for luxury products. Although the NG can be the most loaded structure employed as an appropriate device of economy and compression, NG structure is considerably biased towards simplicity irrespective of the copy length. The functions of information and commendation in NGs are achieved by throwing into focus the product name and thematizing on product attributes in the case of postmodification, whereas in premodification structural economy is achieved either through modifier clustering or simply by compressing and essentializing full sentences. | |||||||