AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.2 din 2006 | |||||||
Articol: |
TIPURI ŞI ROLURI ALE SENSURILOR PRESUPOZIŢIILOR ÎN PROMOVAREA PERSUASIUNII. Autori: ANIȘOARA POP. |
||||||
Rezumat: Stacking of presuppositions is a sedulously exploited semantic device in advertising. However, a careful selection of presuppositional meanings is hypothesized due to their presence in the logical form (LF) and their non-cancellable, determinate and context-free character. We present the basic types of presuppositions in a contrastive Romanian and English corpus of print advertisements, and demonstrate that: 1) advertisers are aware of the risk of using non-cancellable inferences for making contestable claims, 2) presuppositional load is controlled, even selected due to the advertisers’ liability to substantiate it, 3) it is usually flattering assumptions about the reader and/or product that are assumed by the advertiser to be believed by the reader to be true. | |||||||