Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.2 din 2004  
         
  Articol:   IMAGINI MEDIA TRANSNAŢIONALE: VALENTINE’S DAY ÎN ROMÂNIA.

Autori:  DIANA ROXANA COTRĂU.
 
       
         
  Rezumat:  In the following we have tried to report on how a media icon – Valentine’s Day - is circulated across the compressed space and time of the wired global village to reach a local (Romanian) audience. The audience response will be shown to be complex and differentiated even while the overall reception is favourable as dictated by the aspirational needs of the audience members. Although this might seem a case of international hypodermic effect, whereby dominant values are directly injected into the passive media consumers, it will become evident that the local audience, individually or collectively, activate the semiotic potential of the media product, whose message is indigenized and reassigned radical meanings.  
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă