![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.2 din 2004 | |||||||
Articol: |
METAFORELE ÎN PUBLICITATE. Autori: ANCA LUMINIŢA GREERE, MIHAI MIRCEA ZDRENGHEA. |
||||||
Rezumat: There is a considerable agreement within linguistics that metaphors are not identifiable by form. It is an obvious fact that sentences in which metaphorical expressions occur are not distinguishable by syntactic form. The word or words which are the “focus” of the metaphor can belong to any syntactic category. Despite syntactic diversity, there appears to be an underlying unity to all metaphors. They seem to exemplify a single principle of semantic change. However, this is still debatable. Any satisfactory formulation of the principle of metaphor requires the identifiability of metaphors since they cannot be understood or produced unless recognized as such. | |||||||
![]() |
|||||||
![]() |