Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.1 din 2021  
         
  Articol:   PERCEPȚIILE STUDENȚILOR CU PRIVIRE LA DEZVOLTAREA COMPETENȚELOR DE CITIRE ȘI SCRIERE ÎN LIMBA SUEDEZĂ ÎNTR-UN CONTEXT DE PREDARE ONLINE * PERCEPTIONS OF DEVELOPING READING AND WRITING SKILLS IN SWEDISH IN AN ONLINE CONTEXT.

Autori:  ROXANA-EMA DREVE, RALUCA POP.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbphilo.2021.1.17

Published Online: 2021-03-20
Published Print: 2021-03-30
pp. 231-248


FULL PDF

REZUMAT: Percepțiile studenților cu privire la dezvoltarea competențelor de citire și scriere în limba suedeză într-un context de predare online. Acest studiu își propune să ofere detalii despre autoevaluarea abilităților de citire și scriere ale studenților de la nivel licență înscriși la cursul de Limbă și cultură suedeză în context scandinav. În plus, studiul își propune să discute dificultățile de învățare a limbii suedeze în contextul predării online, pe fondul pandemiei Covid-19. Instrumentul de colectare a datelor folosit în acest studiua fost un chestionar care a cuprins întrebări cu răspunsuri deschise și închise. Respondenții sunt studenți înscriși la specializarea limbă și literatură norvegiană, nivel licență, la Facultatea de Litere, Universitatea Babeș-Bolyai, care au studiat deja limba norvegiană timp de patru semestre în cadrul acestui program și au urmat cursul opțional de suedeză din semestrul cinci. Deoarece fac parte din aceeași grupă nordică a limbilor germanice, distanța lingvistică dintre norvegiană și suedeză este relativ mică. De aceea, am considerat că este relevant să explorăm modul în care studenții abordează aceste asemănări și diferențe precum și modul în care se relaționează la transferul translingvistic între cele două limbi. S-a pus accentul pe abilitățile de citire și de scriere, deoarece am dorit să vedem dacă aceste competențe deja dobândite în limba norvegiană au influențat în vreun fel abilitățile corespondente în limba suedeză. Actualmente, noile progrese tehnologice oferă sprijin suplimentar învățării limbilor străine și dezvoltă competențele digitale ale cursanților. Prin urmare, articolul și-a propus să observe ce tipuri de resurse autentice sunt utilizate de studenți pentru a-și dezvolta competențele lingvistice și sociolingvistice în limba suedeză. Rezultatele au arătat că studenții sunt dispuși să-și îmbunătățească abilitățile lingvistice, deoarece consideră că stăpânirea unei alte limbi scandinave îi poate ajuta să își sporească oportunitățile academice și profesionale și constituie un avantaj în ceea ce privește ușurința de a dezvolta abilități de scriere și citire în suedeză.

Cuvinte cheie: norvegiană, suedeză, similitudini și diferențe lingvistice, interferențe lingvistice, învățarea limbilor străine, nivel licență
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă