Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.1 din 2020  
         
  Articol:   REÎNVIEREA CONFUCIANISMULUI: RELEVANȚA GÂNDIRII CONFUCIANISTE REFLECTATE ÎN SISTEMUL EDUCAȚIONAL ÎN CHINA CONTEMPORANĂ / THE REVIVAL OF CONFUCIANISM: THE RELEVANCE OF CONFUCIAN THINKING REFLECTED IN THE EDUCATIONAL SYSTEM IN CONTEMPORARY CHINA.

Autori:  DIANA-ELENA VEREȘ.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbphilo.2020.1.14

Published Online: 2020-03-20
Published Print: 2020-03-20
pp. 203-215
VIEW PDF: FULL PDF

Reînvierea confucianismului: relevanța gândirii confucianiste reflectate în sistemul educațional în China contemporană. Confucianismul poate fi definit drept una dintre cele mai reprezentative filosofii sau religii din Asia de Est care a avut și are în continuare, o influență importantă, atât în China, acolo unde s-a conturat, cât și în celelalte țări din Asia, care au preluat și au adaptat principiile confucianiste la propria lor politică. În China, influența confucianismului și-a făcut simțită prezența în toate sferele societății, astfel că modelul confucianist a oferit principiile unei guvernări îndreptate spre umanism, spre armonie și comportament adecvat în interiorul comunității. Cronologic însă, putem observa fluctuații ale influenței confucianiste, cu precădere în epoca modernă a Chinei, moment în care, odată cu schimbarea formei de guvernare, se produce o îndepărtare de cultura tradițională și o respingere a tradiției, cu scopul de a îmbrățișa modernizarea după modelul vestic. Această îndepărtare de rădăcinile culturii proprii, conduce, pe termen lung, la o îndepărtare de identitatea națională și la un vid al valorilor spirituale. Astfel, în perioada contemporană, guvernul chinez promovează o întoarcere a țării la tradițiile culturale vechi, cu scopul de a redobândi valorile pierdute în timp și pentru a putea promova țara lor, la nivel internațional, făcând recurs la cultura lor milenară. Prezentul articol are ca scop prezentarea modului în care valorile confucianiste sunt reflectate în prezent în educația elevilor din China și analizează efectele pe care această reîntoarcere la confucianism o are asupra societății chineze și modalitățile în care confucianismul ar putea fi aplicat în sfera educației.

Cuvinte-cheie: confucianism, societate chineză, cultură, educație.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă