AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.1 din 2020 | |||||||
Articol: |
REÎNVIEREA CONFUCIANISMULUI: RELEVANȚA GÂNDIRII CONFUCIANISTE REFLECTATE ÎN SISTEMUL EDUCAȚIONAL ÎN CHINA CONTEMPORANĂ / THE REVIVAL OF CONFUCIANISM: THE RELEVANCE OF CONFUCIAN THINKING REFLECTED IN THE EDUCATIONAL SYSTEM IN CONTEMPORARY CHINA. Autori: DIANA-ELENA VEREȘ. |
||||||
Rezumat: DOI: 10.24193/subbphilo.2020.1.14 Published Online: 2020-03-20 Published Print: 2020-03-20 pp. 203-215 VIEW PDF: FULL PDF Reînvierea confucianismului:
relevanța gândirii confucianiste reflectate în sistemul educațional în China
contemporană. Confucianismul
poate fi definit drept una dintre cele mai reprezentative filosofii sau religii
din Asia de Est care a avut și are în continuare, o influență importantă, atât
în China, acolo unde s-a conturat, cât și în celelalte țări din Asia, care au
preluat și au adaptat principiile
confucianiste la propria lor politică. În China, influența confucianismului
și-a făcut simțită prezența în toate sferele societății, astfel că modelul confucianist
a oferit principiile unei guvernări îndreptate spre umanism, spre armonie și
comportament adecvat în interiorul comunității. Cronologic însă, putem observa
fluctuații ale influenței confucianiste, cu precădere în epoca modernă a
Chinei, moment în care, odată cu schimbarea formei de guvernare, se
produce o îndepărtare de cultura tradițională și o respingere a tradiției, cu
scopul de a îmbrățișa modernizarea după modelul vestic. Această îndepărtare de
rădăcinile culturii proprii, conduce, pe termen lung, la o îndepărtare de
identitatea națională și la un vid al valorilor spirituale. Astfel, în perioada
contemporană, guvernul chinez promovează o întoarcere a țării la tradițiile
culturale vechi, cu scopul de a redobândi valorile pierdute în timp și pentru a
putea promova țara lor, la nivel
internațional, făcând recurs la cultura lor milenară. Prezentul articol are ca
scop prezentarea modului în care valorile confucianiste sunt reflectate în
prezent în educația elevilor din China și analizează efectele pe care această
reîntoarcere la confucianism o are asupra societății chineze și modalitățile în care confucianismul ar
putea fi aplicat în sfera educației.
Cuvinte-cheie: confucianism, societate chineză, cultură, educație.
|
|||||||