Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.1 din 2013  
         
  Articol:   PROPAGANDĂ STRATEGICĂ PRIN INTERMEDIUL FILMELOR NORD-COREENE. O NOUĂ ABORDARE.

Autori:  .
 
       
         
  Rezumat:  Propagandă strategică prin intermediul filmelor nord-coreene. O nouă abordare. Propaganda poate fi privită drept una din formele de comunicare cu publicul din Coreea de Nord. Funcţia sa este aceea de a transmite mesaje către public, uneori prin imagini vizibile, simple, alteori prin imagini comice. Variate forme de propagandă pot fi găsite cu uşurinţă în aproape toate regiunile din Coreea de Nord. Filmul, în special, are importanta funcţie de comunicare în masă în Coreea de Nord şi este considerat principalul instrument de propagandă/instigare de către Partidul Muncitoresc al Coreei, datorită efectului de stimulare şi modificare efectivă a conştiinţei maselor. Din păcate, cele mai multe cercetări de până acum despre filmele nord-coreene constă doar în simple rezumate şi recenzii de filme. În general, a vedea un film nu este un simplu act vizual, ci unul social, de interpretare a semnificaţiei unor aspecte sociale determinate, descrise în film. Iar a face un film nu este un simplu act artistic, ci un act social prin care se transmite un mesaj selectat de către autorul filmului. Dacă am elimina abordările superficiale ale filmelor nord-coreene, s-ar pierde oportunitatea de a observa particulara lor funcţie socială. Având în vedere că toate filmele sunt făcute sub patronaj naţional, acestea pot fi privite ca o cale de a înţelege o ţară încă necunoscută, Coreea de Nord.

Cuvinte-cheie: Film, propagandă, „Despre arta filmului”, Ideea Juche

 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă