Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.1 din 2009  
         
  Articol:   МОДЕРНИСТСКИЙ РЕПЕРТУАР LES BALLETS RUSSES КАК ИСХОДНАЯ ТОЧКА УНИВЕРСАЛЬНОСТИ СОЕДИНЕНИЯ ИСКУССТВА ВОСТОКА И ЗАПАДА / BALETUL RUSESC CA ŞI O CONEXIUNE ARTISTICĂ FUNDAMENTAL UNIVERSALĂ ÎNTRE EST ŞI VEST.

Autori:  SIMONA KORYCHANOVA, PAVEL KLEIN.
 
       
         
  Rezumat:  Autorii acestui articol prezintă vechile activități scenice a uneia dintre cele mai importante școli de balet din istoria treatrului, Serge Diaghilev “Les Ballets Russes” (Baletul rusesc), concentrându-se pe perioada dintre 1909 și 1912. De-alungul existenței sale (1909- 1929), a reprezentat cel mai important fenomen din istoria baletului, precum și cea a design-ului scenic modern.Producțile spectaculare ale școlii Diaghilev au transformat dansul de scenă în poetică. Scopul lucrării este de a oferi o descriere a trăsăturilor caracteristice producției scenice Art Nouveau. Susținerile producților Diaghilev de pe scenele europene, în special cele din Paris, sunt considerate primele încercări de introducere a esteticii Art Nouveau în teatrele europene, precum influența pe care au avut-o în comunicare, mai ales felul în care un eveniment teatral a fost prezentat publicului. Aceste inovații, “Art Nouveau” au devenit etalonul mișcărilor artistice ulterioare.

Cuvinte cheie: Les Ballets Russes (Baletul rusesc), Art Nouveau , Compania Diaghilev.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă