![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA PHILOLOGIA - Ediţia nr.1 din 2007 | |||||||
Articol: |
LESSING UND DIE MODE DES KINDERTHEATERS IM DEUTSCHEN SPRACHRAUM DES 18. JAHRHUNDERTS / LESSING ŞI MODA TEATRULUI PENTRU COPII ÎN SPAŢIUL VORBITORILOR DE LIMBĂ GERMANĂ DIN SECOLUL AL XVIII-LEA. Autori: GABRIELLA-NÓRA TAR. |
||||||
Rezumat: Lessing and the Custom of Children-Theatre in the 18th Century. Lessing`s attitude toward children-theatre and ballett-schools of the 18th century seems to be bivalent. On one hand Lessing writes in a fictitious letter from 1753 very critical about the children-dumbshows of Philipp Nicolini, that he had seen in Leipzig. On the other hand, in 1776, he proposes the foundation of a theatre-school in Viena, a suggestion that was written down in the memoirs of Johann Heinrich Friedrich Müller, a Viennese actor. The study tries to clear this apparent contradiction in Lessing’s overview on the children-theatre of the 18th century. | |||||||
![]() |
|||||||
![]() |