AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA OECONOMICA - Ediţia nr.1 din 2008 | |||||||
Articol: |
TREI MODURI DE ANALIZĂ A CARACTERISTICILOR ORGANIZAŢIONALE DE ÎNVĂŢARE A UNIVERSITĂŢII ROMÂNEŞTI / A THREE WAY ANALYSIS OF THE ORGANIZATIONAL LEARNING CHARACTERISTICS OF A ROMANIAN UNIVERSITY. Autori: SIMONA VASILACHE, MIHAELA CORNELIA PREJMEREAN. |
||||||
Rezumat: The paper applies three-way analysis (Kroonenberg, 1983, 2008) to the sets of components of organizational learning process in a Romanian university, by questioning 20 teaching and research staff. The study examines the differences in identifying the organizational learning characteristics between senior and junior staff, and between people holding a managerial position and the rest of the academic staff. The preferences for one or another of the components – organizational learning, individual learning, and organizational conditions are being underlined and discussed, based on the data collected from a Romanian economic university. Keywords: organizational learning, university management, three-way analysis |
|||||||