Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA OECONOMICA - Ediţia nr.1 din 2004  
         
  Articol:   METODE BEHAVIORISTE DE EVALUARE A MĂRCII.

Autori:  OVIDIU IOAN MOISESCU.
 
       
         
  Rezumat:  The methodologies developed to date for establishing brand equity or brand value can be classified into four groups: finance-oriented, behaviorally-oriented, market-oriented and composite methods, as they take into consideration three major categories of value generating factors: financial, behavioral and market dimensions. The behaviorally-oriented models endeavor to explain what goes on in customers’ or potential customers’ “hearts and minds” and what determines the value of brands from their point of view. This paper approaches, in an impartial and synthetic way, some of the main behaviorally-oriented methods for brand valuation – Aaker’s, Kapferer’s, Keller’s, McKinsey ‘s, Young & Rubicam’s, Emnid’s Brand Barometer, Horizont’s psychometric brand positioning model and the brand stage model of McEnally, revealing the specific features of each.  
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă