Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA OECONOMICA - Ediţia nr.1 din 2003  
         
  Articol:   UTILIZAREA CORELATIEI ŞI ENERGIEI INFORMATIONALE ÎN TIPOLOGIA PIETEI.

Autori:  NICOLAIE PAINA.
 
       
         
  Rezumat:  The present study aims at presenting two applications of informational theory in the field of typology market research, seen as investigation methods of the market structure: “the informational correlation coefficient“, built by the Romanian academician Octav Onicescu (relation 4) and “informational energy” (Wiener, R.). The first indicator led us to “typology informational correlation coefficient” (relation 6). The study also presents the necessary conditions to be satisfied and demonstrates their availability for the proposed indicator. Informational energy is used to characterize the homogenity intensity of obtained market segments. (relation 12)  
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă