Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA NEGOTIA - Ediţia nr.4 din 2010  
         
  Articol:   INVESTIGAREA PERCEPERII CALITĂŢII SERVICIILOR ÎN INDUSTRIA RESTAURANTELOR CROATE UTILIZAREA MODELULUI DINESERV / INVESTIGATING THE PERCEIVED SERVICE QUALITY IN CROATIAN RESTAURANT INDUSTRY USING DINESERV MODEL.

Autori:  .
 
       
         
  Rezumat:  The purpose of this study is to assess perceptions of restaurant customers and to determine the factor structure of perceived restaurant service quality. A modified DINESERV model was applied. The model was tested on the sample of 32 restaurants on the Opatija Riviera (Croatia), resulting with 156 usable questionnaires on which statistical analysis was performed. Results suggest a rather high perceived service quality, explained with two main dimensions, namely “overall dining experience” and “restaurant ambience”.

Key words: service quality, DINESERV, statistical analysis, restaurant industry. 

JEL classification: C49, M31

 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă