Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA NEGOTIA - Ediţia nr.3 din 2010  
         
  Articol:   ATITUDINEA TURIŞTILOR, PREFERINŢELE ŞI OPINIILE CU PRIVIRE LA SERVICIILE OFERITE DE HOTELURI SITUATE ÎN CENTRUL ROMÂN DE DEZVOLTARE / TOURISTS ATTITUDES, PREFERENCES AND OPINIONS REGARDING THE SERVICES PROVIDED BY HOTELS LOCATED IN THE ROMANIAN CENTER DEVELOPMENT REGION.

Autori:  .
 
       
         
  Rezumat:  

This paper belongs to the category of quantitative marketing researches, because its objective is the systematic description and analysis of multiple features and relationships specific to marketing in tourism. I relied on quantitative descriptive research to find out the characteristics of the target segments of the market, estimating the percentage within the population of participants with certain characteristics or behavior, defining opinions and perceptions about the features of the offered products or services, determining the degree of association between marketing variables and the dependence and interdependence among them, etc. The present research was based on the survey method that involved a comprehensive questionnaire (39 questions) and an established probability sampling, representative for the studied population.

 

Keywords: attitudes, preferences, bivariate analysis, multivariate analysis.

 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă