Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA NEGOTIA - Ediţia nr.2 din 2008  
         
  Articol:   CRITERIILE PENTRU CALITATEA PRODUSULUI, ÎN CADRUL STRATEGIILOR DE PIAŢĂ INTERCULTURALE ALE INTREPRINDERILOR MICI ŞI MIJLOCII - O SCURTĂ TRECERE ÎN REVISTĂ -.

Autori:  MIHAELA DRǍGAN, ZENOVIA CRISTIANA POP.
 
       
         
  Rezumat:  The paper shows that a successful sale of a product is determined not only by the quality but also by the country-specific differences in the field of quality management. Although these criteria are world-wide similar, the priorities are national defined differently. Being an essential component of international management, the intercultural aspects of quality management are acting as a science that is common-shared by all nations and has a great influence on the social behavior of the costumer.The quality term is treated in respect with reference to the user, to the criteria of product quality such as: design, functionality, image of the manufacturer, service, many – sided applicability, economic efficiency and reliability on the one hand as well as to intercultural market strategies on the other hand.

Keywords: product quality, criteria of quality, quality management, intercultural market strategies
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă