Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA NEGOTIA - Ediţia nr.2 din 2004  
         
  Articol:   STRATEGIILE FIRMELOR MULTINAŢIONALE DE PE PIAŢA MONDIALĂ / THE MULTINATIONAL COMPANIES` STRATEGIES IN THE GLOBAL MARKET.

Autori:  ADINA LETIȚIA NEGRUȘA.
 
       
         
  Rezumat:  In this papaer I intended to present the main international strategies orientation for the multinational companies which can affect diferently the development of countries economy. Globalization, in the sense of increased economic interdependence among nations, is a poorly understood phenomenon. This paper focus on the key actors in the globalization process, namely the firms that drive this process. A relatively small set of multinational companies accounts for most of the world`s trade and investment. Yet, this paper demonstrates that most of these firms are not "global" companies, in the sense of having a broad and deep penetration of foreign markets across the world. Instead, most of them have the vast majority of their sales within their home leg of the "triad", namely in North America, the European Union (EU) or Asia. Finally I tried to identified these companies in our economy and analysis their development here.  
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă