AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA NEGOTIA - Ediţia nr.2 din 2002 | |||||||
Articol: |
ALIANŢE STRATEGICE ŞI GLOBALIZAREA AFACERILOR ÎN INDUSTRIA DE AUTOMOBILE CAZUL RENAULT-NISSAN. Autori: IONUŢ TRAIAN LUCA. |
||||||
Rezumat: 1.Aliante strategice si globalizarea afacerilorEtapa de dezvoltare pe care economia mondiala o parcurge in prezent se caracterizeaza printr-o puternica internationalizare si concentrare a activitatilor.Decizia unei organizatii de a patrunde pe o piata externa trebuie precedata de analiza urmatorelor aspecte:•Marimea efortului necesar;•Gradul de risc generat de intrarea pe piata respectiva;•Posibilitatea exercitarii unui control direct asupra investitiei facute;•Profitul ce se poate obtine;In functie de valoarea parametrilor ce caracterizeaza aceste aspecte s-au identificat urmatoarele strategii de internationalizare:•Export indirect;•Export direct;•Licentiere;•Crearea unor societati mixte;•Investitii directe. | |||||||