AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.Special Issue 2 din 2024 | |||||||
Articol: |
NOTES ON LE GRAND MACABRE AND THE AESTHETICS OF CAMP. Autori: MAŁGORZATA LISECKA. |
||||||
Rezumat: DOI: 10.24193/subbmusica.2024.spiss2.03 Published Online: 2024-07-30 Published Print: 2024-07-30 pp. 25-35 VIEW PDF FULL PDF Abstract: The article presents an analysis of the features of Ligeti’s opera Le Grand Macabre, indicating that it belongs to the camp aesthetics. The starting point for the analysis is the features of this aesthetic/sensitivity described by Susan Sonntag in her Notes on Camp. The opera’s libretto, its theatrical and musical layers, as well as Ligeti’s personal life experience as a composer – important for camp – are the subject of the analysis. Key words: Camp, opera, Ligeti, Sonntag, postmodernism. |
|||||||