![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.Special Issue 2 din 2022 | |||||||
Articol: |
TEHNICI SPECIFICE DE PRODUCERE A SUNETULUI ÎN MUZICA ACADEMICĂ DE CHITARĂ / SPECIFIC SOUND PRODUCTION TECHNIQUES IN ACADEMIC GUITAR MUSIC. Autori: TYMUR IVANNIKOV, TETIANA FILATOVA. |
||||||
Rezumat: DOI: 10.24193/subbmusica.2022.spiss2.08 Published Online: 2022-12-20 Published Print: 2022-12-30 pp. 111-125 VIEW PDF FULL PDF Abstract: Articolul se axează pe zona problematică de cercetare la granița dintre performanță, și interesele muzicale și interpretative ale compozitorului în muzica academică de chitară. Tendințele moderne de creștere au fost identificate în rezervele experimentale de producere a sunetului, acestea nefiind tipice pentru interpretarea chitarei clasice în practica concertistică până la începutul secolului XX. A fost propusă o tipologie metodologică specifică a producției sonore: utilizarea parametrilor tehnici de performanță, a efectelor sonore fonice și vizuale, a originii și a domeniilor primare, autentice ale vieții. Au fost trasate conexiunile cu procese similare din alte domenii instrumentale. S-a făcut lumină asupra fațetelor tehnice și estetice. Au fost examinate metodele specifice de producere a sunetului, calitatea sonoră și caracteristicile acustice care variază în gamă, efectele sonore vizuale extinse și imaginile grafice din partitură. Au fost analizate eșantioane de muzică artistică ale întregii generații de compozitori experimentali, și anume cei francezi: Maurice Ohana, Roland Dyens, Francis Kleynjans și cei chilieni: Juan Antonio Sánchez, Gustavo Becerra Schmidt, analizate prin metode specifice de extragere a sunetului de chitară, au avut ca rezultat conexiuni și asocieri imaginative marcate cu nucleul de conținut al operelor muzicale. Key words: muzică de chitară, metode specifice de extragere a sunetului, practica concertistică modernă de chitară |
|||||||
![]() |
|||||||