Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA MUSICA - Ediţia nr.2 din 2020  
         
  Articol:   MAURICE RAVEL : LE TOMBEAU DE COUPERIN – PARTEA A II-A. REMINISCENȚE ALE FORMELOR DE DANS BAROCE / MAURICE RAVEL : LE TOMBEAU DE COUPERIN – PART II. THE REMINISCENCE OF BAROQUE DANCE FORMS.

Autori:  BOGLÁRKA ESZTER OLÁH.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbmusica.2020.2.19

Published Online: 2020-12-21
Published Print: 2020-12-30
pp. 297-306
VIEW PDF: FULL PDF

REZUMAT Conform teoriei pianistului Alfred Cortot, suita Le tombeau de Couperin poate fi divizată în două unități mari: prima unitate publicată în volumul precedent al revistei reprezintă arcul structural al suitei, fiecare parte analizată având la bază o technică componistică specifică a epocii Baroce. Acest al doilea articol prezintă partea mediană a suitei, reminiscența formelor de dans ale epocii Baroce, prin analiza celor trei dansuri contrastante: Forlane, Rigaudon și Menuet. Fuziunea între elementele muzicii clavecinistice franceze și caracteristicile muzicii pianistice moderne tranformă suita într-o capodoperă unică. Prin analiza dansurilor Forlane, Rigaudon și Menuet, avem oportunitatea de a înțelege viziunea artiștilor secolului XX asupra muzicii erei Baroce.

Cuvinte cheie: Ravel, suită, baroc, reminiscențe, forme de dans baroce, pian, Forlane, Rigaudon, Menuet
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă