Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA MUSICA - Ediţia nr.2 din 2020  
         
  Articol:   SUNETUL INDIEI ÎN CICLUL DE CÂNTECE QUATRE POÉMES HINDOUS DE MAURICE DELAGE / THE SOUND OF INDIA IN MAURICE DELAGE’S QUATRE POÈMES HINDOUS.

Autori:  NOÉMI KARÁCSONY.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbmusica.2020.2.18

Published Online: 2020-12-21
Published Print: 2020-12-30
pp. 277-296
VIEW PDF: FULL PDF

REZUMAT Compozitorul și pianistul de origine franceză Maurice Delage a compus câteva lucrări importante, inspirate de contactul direct pe care l-a avut cu lumea Orientului. Călătoriile sale în India l-au inspirat pe Delage să folosească efecte sonore inovative în creațiile sale și să solicite interpreților săi să își adapteze tehnica vocală sau instrumentală astfel încât să poată obține sonoritatea dorită de compozitor. Modul în care este reprezentat Orientul în creațiile lui Delage este mai mult decât o simplă evocare a alterității, cum este cazul a numeroase lucrări orientaliste, ci mai degrabă reflectă dorința compozitorului de a conferi muzicii occidentale puritatea, forța și strălucirea pe care acesta a descoperit-o și a admirat-o în muzica tradițională indiană. Prezentul studiu dorește să evoce fundalul artistic și istoric ce a inspirat și a influențat creația lui Delage, relația dintre Franța și India la începutul secolului 20, relevând în același timp punctul de vedere idealist al compozitorului asupra muzicii și culturii indiene. Analizele muzicale se focalizează cu precădere asupra ciclului de cântece (mélodies) Quatre poèmes hindous, compus între anii 1912-1913 și doresc să pună în lumină influențele muzicii indiene asupra gândirii componistice a lui Delage, precum și modul în care este reprezentat Orientul în creațiile muzicale franceze din primele decenii ale secolului 20.

Cuvinte cheie: orientalism, Franța, India, secolul 20, Maurice Delage
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă