AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.2 din 2020 | |||||||
Articol: |
ANTECEDENTELE ȘI DEZVOLTAREA CONCERTOULUI CORAL SACRU ÎN RUSIA / ANTECEDENTS, AND DEVELOPMENT OF THE SACRED CHORAL CONCERTO IN RUSSIA. Autori: MÓNIKA VÉGH. |
||||||
Rezumat: DOI: 10.24193/subbmusica.2020.2.12 Published Online: 2020-12-21 Published Print: 2020-12-30 pp. 173-192 VIEW PDF: FULL PDF ABSTRACT: Ocupându-ne de muzica corală religioasă rusă din secolul al XVIII-lea, putem recunoaște clar contururile unui gen unic, duhovny kontsert, sau cu alte cuvinte, genul concertoului coral religios. Subiectul este necesar, întrucât foarte puțini oameni din Ungaria s-au ocupat de muzica rusă din secolul al XIX-lea, darămite de repertoriul coral. În studiul de față, putem urmări legalizarea și dezvoltarea polifoniei în muzica bisericească - care a fost strict monofonică până în anii 1500 - și a diferitelor tipuri de imnuri cu mai multe voci. Vom cunoaște, de asemenea, compozitorii ruși din secolele XVII și XVIII, care au contribuit la gen cu propriile opere. Vom primi o descriere detaliată despre tehnicile concertante utilizate în muzica vocală europeană și despre apariția lor în Rusia din secolul al XVIII-lea, care a fost unică pentru un concert coral a cappella. De asemenea, vom afla mai multe despre structura și caracteristicile duhovny kontsert, aruncând în același timp o privire asupra contextului istoric. În partea finală a studiului, vom vedea cum a influențat genul epocile ulterioare și cum apar semnele și tehnicile lui stilistice în opera corală a lui Rachmaninov. Key words: Rusia, secolul al XVIII-lea, muzică bisericească, concert coral, Bortniansky, Berezovsky |
|||||||