Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA MUSICA - Ediţia nr.2 din 2020  
         
  Articol:   MUZICA LUI ARVO PÄRT: IPOSTAZE ALE TEHNICII TINTINNABULI / ARVO PÄRT’S MUSIC: FACETS OF THE TINTINNABULI TECHNIQUE.

Autori:  ALEXANDRA BELIBOU.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbmusica.2020.2.08

Published Online: 2020-12-21
Published Print: 2020-12-30
pp. 109-117
VIEW PDF: FULL PDF

REZUMAT: În articolul de față am analizat două dintre creațiile religioase semnate de compozitorul estonian Arvo Pärt, ambele scrise în tehnică tintinnabuli, la distanță de 9 ani – De profundis și Miserere. După o privire generală asupra conceptului tintinnabuli și o menționare a caracteristicilor tehnice ale acestuia, am observat cum maniera de creație minimalistă, proprie lui Pärt, a dobândit elasticitate, odată cu trecerea anilor. Cu toate acestea, principiile hermeneutice pe care compozitorul a dorit să le integreze sonor în stilul său de compoziție sunt conservate, indiferent de ipostaza în care apare tehnica tintinnabuli (strictă sau elastică). În ambele lucrări muzicale analizate, tehnica tintinnabuli (tehnică folosită în creație începând cu anul 1976) nu se referă la serializarea parametrilor sunetului, ci se adresează procesului de algoritmizare a materialului muzical, care derivă dintr-o gândirea formală și filosofică

Cuvinte cheie: tintinnabuli, minimalism, minimalism religios, Arvo Pärt.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă