Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA MUSICA - Ediţia nr.2 din 2019  
         
  Articol:   TIPARE CONTEMPORANE ȘI TRADIȚIONALE ÎN CREAȚIA VOCALĂ A LUI BRUNO MADERNA / CONTEMPORARY AND TRADITIONAL PATTERNS IN BRUNO MADERNA’S VOCAL WORKS.

Autori:  IOANA BADIU-AVRAM.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbmusica.2019.2.04

Published Online: 2019-12-10
Published Print: 2019-12-20
pp. 67-79
VIEW PDF: FULL PDF

Bruno Maderna a fost unul dintre cei mai apreciați compozitori și dirijori ai perioadei sale de creație. Compozițiile sale acoperă o paletă largă de sonorități și combinații de grupuri vocale și instrumentale: pian și voce, orchestră de cameră și voce, orchestră dublă cu voci solo și cor, orchestră și pian, orchestră și instrumente de suflat solo, grupuri orchestrale cu percuții, concerte de vioară, orchestră și muzică electronică, piese pur orchestrale, muzică de radio, film și balet. Scriitura lui Bruno Maderna, îndeosebi partitura vocală, se înscrie în tendințele vremii și face apel la o armonie complicată. Cu toate acestea, idiomul vocal al lui Maderna este coerent melodic, clar armonic și face uz de fraze definite. Partitura vocală, îndeosebi în lied, prezintă o formă relativ simplă, dar structurată pe o gândire modernă. Caracteristicile generale ale operei lui Maderna sunt frazarea lirică și implicarea tiparelor contemporane și tradiționale.

Cuvinte cheie: muzica secolului XX, Darmstadt, tehnică vocală, formă muzicală, lieduri italienești, muzică electronică, work in progress, opera aperta, improvizație
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă