Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA MUSICA - Ediţia nr.2 din 2019  
         
  Articol:   ÎNTÂLNIREA COPIILOR CU SUNETUL PIANULUI ÎN CADRUL LECȚIILOR DE MUZICĂ LA CLASA A 5-A ELEMENTARĂ, ÎN ANII 1960 / GETTING ACQUAINTED WITH THE SOUND OF THE PIANO IN THE HUNGARIAN 5TH GRADE ELEMENTARY SCHOOL MUSIC LESSONS DURING THE 1960S.

Autori:  HENRIETT KISS.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbmusica.2019.2.02

Published Online: 2019-12-10
Published Print: 2019-12-20
pp. 31-44
VIEW PDF: FULL PDF

Audiția muzicală mecanică are o tradiție mare în Ungaria: avem date conform cărora, în orele de muzică ale diferitelor tipuri de școli, deja în anii 1930 au avut loc prezentări de lucrări muzicale prin intermediul audițiilor mecanice (Kiss, 2015). Tipul nou de școală fundamentat în 1945, respectiv școala generală de 8 clase a continuat această tradiție (Kiss, 2017). Audiția muzicală în școlile generale în anii 1960 merită cercetată și separat, deoarece în istoria audițiilor școlare acesta este primul moment în care la dispoziția cercetătorilor nu au stat numai mărturii scrise, ci și acele discuri care au fost folosite în cadrul audițiilor la clasă. În cadrul audițiilor școlare a avut întotdeauna un rol important prezentarea instrumentelor muzicale. Studiul de față prezintă din cadrul programei audițiilor muzicale din 1960, cunoștința pe care au avut-o elevii cu pianul. Cercetarea a fost realizată cu ajutorul planurilor de învățământ, al manualelor, al caietelor de exerciții și al discurilor.

Cuvinte cheie: școală generală, educație muzicală, audiție muzicală, pian, plan de învățământ, manual școlar, caiet de exerciții, discuri
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă