AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.2 din 2016 | |||||||
Articol: |
PLANUL VOCAL AL OPEREI LUPUL MINCINOS DE ZLATA TCACI / THE VOCAL SCORE IN THE OPERA THE LYING WOLF BY ZLATA TCACH . Autori: . |
||||||
Rezumat:
Acest studiu îşi propune să reliefeze abilitatea compozitoarei în construcţia muzicală a fiecarui peronaj in parte.Vom observa că în această operă Zlata Tcaci utilizează atat structuri formale tradiţionale- aria, arioso, precum şi mai puţin tradiţionale – cîntecul, aplicând în ele toate trei ipostaze ale relaţiei text – melodie, începând cu prevalenţa textului, trecând deseori la primordialitatea melodiei şi având, de cele mai multe ori, tendinţa echivalenţei textului cu suportul lui muzical. În ceea ce priveste conceperea discursului muzical, autoarea procedează nuanţat la nivelul fiecărui rol, iar ideile melodice pe care le construieşte sunt supuse unei viziuni unitare în evoluţie. Cuvinte cheie: Opera din Basarabia, Zlata Tcaci, compozitori basarabeni, Lupul mincinos, teatrul muzical pentru copii |
|||||||