Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA MUSICA - Ediţia nr.2 din 2015  
         
  Articol:   II. PREGHIERA ÎN ROLURILE FEMININE DIN OPERELE LUI GIUSEPPE VERDI. I LOMBARDI ALLA PRIMA CROCIATA. RUGĂCIUNEA GISELDEI – SALVE MARIA.

Autori:  ADÉL FEKETE.
 
       
         
  Rezumat:  Prin studiul de față, propunem o a doua analiză centrată asupra rugăciunii personajelor feminine din creația de operă a lui Giuseppe Verdi, un subiect prea puțin cunoscut în vasta bibliografie a creației marelui maestru. Rugăciunea Giseldei, expusă în aceste pagini, reprezintă secunda arie-rugăciune destinată de către marele maestru vocii feminine. De o frumusețe considerabilă (și comparabilă în multiple privințe cu Ave Maria Desdemonei), această arie prezintă, în primul rând, o caracteristică surprinzătoare: este dovada vie a maturității-modernității componistice, manifestată deja într-o fază de creație timpurie a lui Verdi. Următoarele noastre analize vor aduce în prim-plan pagini de operă cu influențe de bel canto (arii-rugăciuni din Giovanna d’Arco și Stiffelio), alături de rugăciuni verdiene consacrate – precum multiplele arii ale Leonorei din Forța destinului –, urmând ca în final să ne aplecăm asupra unor preghiere care aparțin limbajului verdian matur: cele din operele Aida și Otello.

Cuvinte cheie: preghiera, rugăciune, operă, Verdi, I Lombardi alla prima crociata, Giselda, arie, analiză
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă