Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA MUSICA - Ediţia nr.2 din 2014  
         
  Articol:   I. PREGHIERA ÎN ROLURILE FEMININE DIN OPERELE LUI GIUSEPPE VERDI. NABUCCO – RUGĂCIUNEA FENENEI: OH, DISCHIUSO È IL FIRMAMENTO / I. PRAYERS OF FEMALE PROTAGONISTS IN GIUSEPPE VERDI’S OPERAS FENENA’S PRAYER: OH, DISCHIUSO È IL FIRMAMENTO.

Autori:  ADÉL FEKETE.
 
       
         
  Rezumat:   Prin studiul de faţă, propunem o primă analiză centrată asupra rugăciunii personajelor feminine din creaţia de operă a lui Giuseppe Verdi, un subiect prea puţin cunoscut în vasta bibliografie a creaţiei marelui maestru. Rugăciunea Fenenei din opera Nabucco, expusă în aceste pagini, reprezintă doar o primă abordare a preghierelor scrise de maestrul Verdi vocii feminine (regăsibile într-un număr de zece lucrări scenice, reprezentând toate perioadele de creaţie ale compozitorului). Următoarele analize vor aduce în prim-plan pagini de operă celebre, precum multiplele rugăciuni ale Leonorei din Forţa destinului, dar şi arii mai puţin cunoscute, ca moderna şi surprinzătoarea rugăciune a Giseldei din opera I Lombardi alla prima crociata. În alte exemple vom expune influenţele bel canto (arii-rugăciuni din Giovanna d’Arco şi Stiffelio), urmând ca în final să ne aplecăm asupra unor preghiere care aparţin limbajului verdian matur, în operele Aida şi Otello.

Cuvinte cheie: preghiera, rugăciunea în operă, Verdi, Nabucco, Fenena, arie, analiză
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă