Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA MUSICA - Ediţia nr.2 din 2012  
         
  Articol:   PREFIGURAREA SPECTACOLULUI DE OPERĂ / LA PRÉFIGURATION DU SPECTACLE D’OPÉRA / THE PREFIGURATION OF OPERA PERFORMANCE.

Autori:  .
 
       
         
  Rezumat:  

Pornind de la ideea că opera este cea mai desăvârşită formă de spectacol, studiul de faţă îşi propune o incursiune în timpurile apariţiei operei, încercând să aducă un plus de claritate în controversata evoluţie a genului şi a formelor teatral-muzicale ce îl preced. La începuturile sale, opera s-a dorit a fi un spectacol total, în care elementul muzical, literar şi spectacular să se îmbine în chip desăvârşit. Sub aspectul acestor caracteristici de bază, sunt analizate şi sistematizate principalele genuri ce au dus la apariţia operei, arătând în mod deosebit parcursul şi rolul pe care l-a cucerit muzica începând de la tragedia antică grecească şi până la cea din urmă formă ce prefigurează spectacolul de operă - madrigalul dramatizat.

Cuvinte cheie: operă, teatru-muzical, tragedia greacă, drama religioasă, dramă liturgică, dramă vernaculară, sacre rappresentazioni, mister, miracol, intermediu, madrigal dramatic.

 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă