AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.2 din 2012 | |||||||
Articol: |
RECONSIDERAŢII VALORICE ÎN MUZICA „APELOR” LUI FRANZ LISZT / UMWERTUNGEN IN LISZTS WASSER-MUSIK / RECONSIDERATIONS IN LISZT’S „WATERS” MUSIC. Autori: . |
||||||
Rezumat: Măreţia componistică a Fântânilor de la Villa dEste – lucrarea care prin limbajul său anticipă muzica impresionistă – a trezit în mine idea de a cerceta elementele premergătoare precum şi consecinţele relaţiei cu tematica legată de ape în opera lisztiană, mai exact în creaţia sa pentru pian. Demersul muzicologic propus nu vizează analiza unor astfel de lucrări, literatura de specialitate fiind deja destul de bogată în acest sens. Tema constituie un fir conducător, un leitmotiv care ajută la cartografierea atitudinilor faţă de conţinut şi a mijloacele muzicale prin care acestea s-au materializat în atelierul compozitorului. Am pornit deci pentru a elucida: ce se ascunde sub pretextul apelării la tematica apei, respectiv pentru a reliefa soluţiile privind aspectele legate de formă şi de limbajul muzical în abordarea unui astfel de conţinut. Cuvinte cheie: opera lisztiană, creaţia pentru pian, tematica apei, cartografiere, elemente premergătoare şi consecinţe, mijloacele muzicale, atitudini, aspecte de formă şi limbaj |
|||||||