Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA MUSICA - Ediţia nr.2 din 2012  
         
  Articol:   FRUSTRĂRI IDENTITARE. CÂTEVA IDEI ALE COMPOZITORULUI MIHAI MITREA-CELARIANU DESPRE MUZICA ROMÂNEASCĂ / LA FRUSTRATION IDENTITAIRE. QUELQUES IDÉES DE MIHAI MITREA-CELARIANU SUR L’ÉCOLE ROUMAINE DE COMPOSITION / IDENTITARY FRUSTRATIONS. SOME IDEAS OF THE COMPOSER MIHAI MITREA-CELARIANU ABOUT THE ROMANIAN MUSIC.

Autori:  LUANA STAN.
 
       
         
  Rezumat:  

Compositor româno-francez Mihai Mitrea-Celarianu s-a născut în 1935 la Bucureşti si a decedat în 2003 la Paris, oraşul unde a locuit dupa ce a părăsit România în timpul regimului comunist. Muzica lui a fost in mare parte influenţată de modernismul occidental, de Noul Cinema şi Noul Roman (Alain Robbe-Grillet, Alain Resnais), de serialism, de Karlheinz Stockhausen şi de teoria viselor. După revoluţia română din 1989, mai mulţi compozitori şi-au expus punctul lor de vedere despre existenţa sau absenţa unei «şcoli muzicale româneşti». Deseori, opinia lor a fost influenţată de reuşitele sau vicisitudinile existenţei personale ale fiecăruia. Unii dintre aceştia, expatriaţi în diferite ţări occidentale, fiind răniţi de mentalităţile mediului exterior, s-au protejat, apărându-se la rândul lor. Interviul a fost luat la Paris, în 14 decembrie 1999.

Cuvinte cheie: Mihai Mitrea-Celarianu, muzica contemporană română, modernism, Boulez, Xenakis, Enesco, identitate

 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă