![]()
AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.2 din 2011 | |||||||
Articol: |
INFLUENŢA LUI GEORGE ENESCU ASUPRA GENERAŢIILOR URMĂTOARE – REALITATE SAU JUSTIFICARE IDENTITARĂ? / GEORGES ENESCO’S MUSICAL INFLUENCE ON THE FOLLOWING GENERATIONS – REALITY OR IDENTITY JUSTIFICATION?. Autori: LUANA STAN. |
||||||
Rezumat: Muzician, dirijor şi compozitor, George Enescu este referinţa indispensabilǎ a oricǎrui compozitor român. Încercarea de a înfiinţa o şcoalǎ muzicalǎ româneascǎ a fost soluţia fericitǎ asteptatǎ atât de tradiţionalişti cât şi de modernişti, deşi pentru motive diferite. În timp ce pentru cei dintâ Enescu reprezenta justificarea orientǎrii lor folclorice, pentru ceilalţi compozitori ce cǎutau din contra, sǎ se îndepǎrteze de stilul tradiţional, Enescu era luat drept model de modernitate. Ironia sorţii face ca cele douǎ tabere, opuse fiind, sǎ gǎseascǎ justificare identitarǎ în aceeaşi muzicǎ enescianǎ. Cuvinte cheie: Enescu, muzicǎ româneascǎ, muzicǎ contemporanǎ, folclor, Brǎiloiu, identitate |
|||||||
![]() |
|||||||
![]() |