AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.2 din 2010 | |||||||
Articol: |
PROLOGUL - CONFIGURAȚII STILISTICE / LE PROLOGUE – CONFIGURATIONS STYLISTIQUES. Autori: . |
||||||
Rezumat: Prologue - theatrical convention at the ancient Greeks was assumed since the beginning in the structure of baroque opera. Distinguished section, with a clear functionality - to present the resume of the piece with the major themes and to take the goodwill of the public, the Prologue had various stylistic configurations. The study presents the most important and significant titles of opera “with” prologue and dramaturgical metamorphosis of this concept. Keywords: prologue, baroque opera, lyrical theatre, drama, libretto, personage/ character, performance, spectator |
|||||||