AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.2 din 2008 | |||||||
Articol: |
VIZIUNEA APOCALIPSEI ÎN „DIE GOTTESTROMPETEN” DE EDUARD TERÉNYI / THE VISION OF THE APOCALYPSE IN DIE GOTTESTROMPETEN BY EDUARD TERÉNYI. Autori: ANAMARIA MĂDĂLINA HOTORAN. |
||||||
Rezumat: Articolul prezintă ideile teologice şi estetice inspirate de cartea Apocalipsei, care stau la baza compoziţiei Die Gottestrompeten şi în acelaşi timp, modul în care acestea sunt exprimate muzical. Cu toate că viziunea eschatologică a compozitorului pare să fie una specifică artei contemporane, covârşite de imaginea mâniei dezlănţuite a lui Dumnezeu şi tragedia distrugerii lumii, pot fi decelate anumite elemente muzicale care exprimă ideea dragostei divine şi a mântuirii prin jertfa lui Christos. Printr-o abordare hermeneutică, vom discerne metaforele eschatologice şi imaginile artistice sugerate de autor precum şi echilibrul dintre categoriile estetice ale tragicului şi sublimului. Cuvinte cheie: apocalipsa, revelaţie, Eduard Terényi, eschatologie, viziune, hermeneutică, metafore, estetică, sublim |
|||||||