Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA MUSICA - Ediţia nr.2 din 2008  
         
  Articol:   EDE TERÉNYI – MONO-OPERA „LA DIVINA COMMEDIA” – CONŢINUT ŞI FORMĂ (PARTEA I, „INFERNUL”) / EDE TERÉNYI – THE MONO-OPERA “LA DIVINA COMMEDIA” – CONTENTS AND FORMS (I. PART – “INFERNO”).

Autori:  GABRIELA COCA.
 
       
         
  Rezumat:  Ede Terényi s-a apropiat de opera poetică Divina Comedie pentru prima dată, la începutul anilor 1970. Cum aceşti ani au constituit o răscruce în viaţa compozitorului – aflat el însuşi la vârsta de 35 de ani, lucrarea lui Dante a avut o influenţă foarte sensibilă asupra vieţii lui. Compozitorul va reveni la acest subiect în creaţia lui, după treizeci de ani de carieră muzicală. Impresiile lui au fost transpuse atât sub formă vizuală colorată – prin crearea unei serii de douăzeci şi cinci de picturi intitulate Dantesca, cât şi de asemenea sub formă muzicală sonoră prin compunerea mono-operei La Divina Commedia. Nu doar această lucrare, dar şi multe alte lucrări din 1971 – 2004 au amprenta operei lui Dante. Acest studiu face prezentarea scurtă şi analitică a mono-operei La Divina Commedia în oglinda picturilor din seria Dantesca - semnate de către compozitor.

Cuvinte-cheie: mono-opera, Dante, Divina Commedia, Inferno, Terényi, structura, forma, densitate, geometrica, cromatica, simetrie.
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă