Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2022  
         
  Articol:   DEPERSONALIZAREA VOCALĂ ÎN IMPROVIZAŢIA VOCALĂ DE TIP SCAT / VOCAL DEPERSONALIZATION IN SCAT SINGING.

Autori:  LUIZA ZAN, STELA DRĂGULIN.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbmusica.2022.1.13

Published Online: 2022-06-30
Published Print: 2022-06-30
pp. 195-212

VIEW PDF

FULL PDF

Abstract: Scopul acestei lucrări este să verifice în ce măsură investim în explorarea vocii ca sunet impersonal, atunci când improvizăm în scat. Vocaliştii de jazz şi pedagogii de jazz vocal urmează tehnici vocale care urmăresc controlul asupra timbrului vocal, precum şi transformarea acestuia, cu scopul de a excela în controlul intervalelor microtonale, de a împinge şi a doborî limitele vocii. În improvizaţia de tip scat, limitele impuse de diferenţele de gen sunt subjugate impulsului improvizatoric, de aceea, deşi timbrul aparţine memoriei fizice şi biologice, şi este influenţat de cultura şi experienţele vocalistului, codificarea genului poate fi remodelată în cadrul motivelor scurte şi lungi din interiorul secţiunii improvizatorice. Prezentul articol îşi propune să dovedească faptul că improvizaţia de tip scat este terenul neutru, pe care diferitele aspecte ale vocii (genul vocal, timbrul vocal, tehnica vocală, materialitatea individuală, nevoia de experimentare) se pot întrepătrunde şi disipa unele între altele.

Key words:scat, improvizație, jazz, vocalist
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă