Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2021  
         
  Articol:   COGNIȚIA INSTRUMENTELOR MUZICALE CA PARTE INTEGRALĂ A COMPETENȚELOR PROFESORILOR DE MUZICĂ / COGNITION OF MUSICAL INSTRUMENTS AS AN INTEGRAL PART OF MUSIC TEACHERS COMPETENCIES.

Autori:  RYTIS URNIEŽIUS.
 
       
         
  Rezumat:  DOI: 10.24193/subbmusica.2021.1.05

Published Online: 2021-06-30
Published Print: 2021-06-30
pp. 63-73

FULL PDF

Acest articol își propune să argumenteze importanța cunoștințelor despre instrumentele muzicale de către viitorii educatori muzicali. Cunoașterea instrumentelor muzicale include competențe necesare pentru manipularea instrumentelor de către profesori de instrumente, conducătorilor de ansambluri, profesorilor-aranjatori și profesorilor-compozitori. Un alt domeniu important al cunoașterii îl reprezintă caracteristicile instrumentelor și a posibilităților lor artistice, pe care profesorul trebuie să le explice elevilor din clasele lor, în timp ce ascultă muzica și discută despre ea. Considerând aceste activități ca elemente esențiale ale muncii educatorilor de muzică, capacitatea de a distinge după ureche timbrele celor mai comune instrumente profesionale, ar trebui tratată ca una dintre abilitățile fundamentale ale pedagogilor.

Cuvinte cheie: instrumentație, orchestrație, timbru, educație muzicală
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă