AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2021 | |||||||
Articol: |
COGNIȚIA INSTRUMENTELOR MUZICALE CA PARTE INTEGRALĂ A COMPETENȚELOR PROFESORILOR DE MUZICĂ / COGNITION OF MUSICAL INSTRUMENTS AS AN INTEGRAL PART OF MUSIC TEACHERS COMPETENCIES. Autori: RYTIS URNIEŽIUS. |
||||||
Rezumat: DOI: 10.24193/subbmusica.2021.1.05 Published Online: 2021-06-30 Published Print: 2021-06-30 pp. 63-73 FULL PDF Acest articol își propune să argumenteze importanța cunoștințelor despre instrumentele muzicale de către viitorii educatori muzicali. Cunoașterea instrumentelor muzicale include competențe necesare pentru manipularea instrumentelor de către profesori de instrumente, conducătorilor de ansambluri, profesorilor-aranjatori și profesorilor-compozitori. Un alt domeniu important al cunoașterii îl reprezintă caracteristicile instrumentelor și a posibilităților lor artistice, pe care profesorul trebuie să le explice elevilor din clasele lor, în timp ce ascultă muzica și discută despre ea. Considerând aceste activități ca elemente esențiale ale muncii educatorilor de muzică, capacitatea de a distinge după ureche timbrele celor mai comune instrumente profesionale, ar trebui tratată ca una dintre abilitățile fundamentale ale pedagogilor. Cuvinte cheie: instrumentație, orchestrație, timbru, educație muzicală
|
|||||||