Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2020  
         
  Articol:   MAURICE RAVEL: LE TOMBEAU DE COUPERIN – PARTEA I. REMINISCENȚE ALE TEHNICII COMPONISTICE BAROCE / MAURICE RAVEL: LE TOMBEAU DE COUPERIN – PART I. THE REMINISCENCE OF BAROQUE COMPOSITIONAL TECHNIQUES.

Autori:  BOGLÁRKA ESZTER OLÁH.
 
       
         
  Rezumat:  
DOI: 10.24193/subbmusica.2020.1.13

Published Online: 2020-06-30
Published Print: 2020-06-30
pp. 183-193
VIEW PDF: FULL PDF

REZUMAT: Prin teoria lui Alfred Cortot, suita Le Tombeau de Couperin poate fi divizată în două unități mari: prima unitate analizată mai jos reprezintă arcul structural al suitei. Fiecare parte reprezintă o technică componistică specifică a epocii Baroce. Fuziunea între elementele muzicii clavecinistice franceze și caracteristicile muzicii pianistice moderne tranformă suita într-o capodoperă unică. Prin analizarea Preludiului, Fugii și a Toccatei avem oportunitatea de a înțelege viziunea artiștilor secolului XX asupra muzicii erei Baroce.

Cuvinte cheie: Ravel, suită, baroc, tehnici componistice, piano, preludiu, fugă, toccata
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă