AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2020 | |||||||
Articol: |
MAURICE RAVEL: LE TOMBEAU DE COUPERIN – PARTEA I. REMINISCENȚE ALE TEHNICII COMPONISTICE BAROCE / MAURICE RAVEL: LE TOMBEAU DE COUPERIN – PART I. THE REMINISCENCE OF BAROQUE COMPOSITIONAL TECHNIQUES. Autori: BOGLÁRKA ESZTER OLÁH. |
||||||
Rezumat: DOI: 10.24193/subbmusica.2020.1.13 Published Online: 2020-06-30 Published Print: 2020-06-30 pp. 183-193 VIEW PDF: FULL PDF REZUMAT: Prin teoria lui Alfred Cortot, suita Le Tombeau de Couperin poate fi divizată în două unități mari: prima unitate analizată mai jos reprezintă arcul structural al suitei. Fiecare parte reprezintă o technică componistică specifică a epocii Baroce. Fuziunea între elementele muzicii clavecinistice franceze și caracteristicile muzicii pianistice moderne tranformă suita într-o capodoperă unică. Prin analizarea Preludiului, Fugii și a Toccatei avem oportunitatea de a înțelege viziunea artiștilor secolului XX asupra muzicii erei Baroce. Cuvinte cheie: Ravel, suită, baroc, tehnici componistice, piano, preludiu, fugă, toccata |
|||||||