AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2020 | |||||||
Articol: |
O SCURTĂ ISTORIE A FORMEI DE SONATĂ. (I) SONATA BAROCĂ / A BRIEF HISTORY OF THE SONATA FORM (I) THE BAROQUE SONATA. Autori: EMANUELA-FABIOLA PRIP. |
||||||
Rezumat: DOI: 10.24193/subbmusica.2020.1.05 Published Online: 2020-06-30 Published Print: 2020-06-30 pp. 69-79 VIEW PDF: FULL PDF REZUMAT: în acest scurt studiu, ne propunem să definim tipologiile formei de sonată în perioada Barocului muzical, alături de perspectiva unor autori bine-cunoscuți (Charles Rosen, James Webster sau William Newman) și să propunem două analize - Sonata în sol minor, K. 450 compusă de D. Scarlatti și partea I din Sonata în La major, Wq. 55/4 de C. Ph. E. Bach, Un punct interesant, surprins de acest studiu, reprezintă conexiunea și tranziția de la forma de sonată monotematică spre cea bitematică. Cuvinte cheie: Baroc, formă de sonată, analize, D. Scarlatti, C. Ph. E. Bach |
|||||||