AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2019 | |||||||
Articol: |
BÉLA BARTÓK: CONCERTUL PENTRU ORCHESTRĂ. ELEMENTE DIN FOLCLORUL TURCESC ÎN RESURSELE UNEI CAPODOPERE / BÉLA BARTÓK: “CONCERTO FOR ORCHESTRA”. ELEMENTS OF TURKISH FOLKLORE IN THE SOURCES OF A MASTERPIECE. Autori: BOGLÁRKA SZAKÁCS. |
||||||
Rezumat: Concertul pentru orchestră a lui Béla Bartók reprezintă una dintre cele mai mare capodopere al secolului al XX-lea. În domeniul muzicologiei sunt numeroase analize al acestui lucrări din diferite perspective. Concertul combine elemente ale muzicii clasice vestice (de exemplu folosirea formei de sonată) şi muzicii folclorului din estul Europei. Influenţa muzicii folclorului român, maghiar, slovac şi sârb este evident în această lucrare a lui Bartók, dar informaţiile disponibile sunt limitate PRIVIND urmele ultimei deplasări de culegerea compozitorului şi etnomuzicologului Bartók în anul 1936 în Anatolia, Turcia. Alături de enumerarea diferitelor surse de inspiraţie a compoziţiei, prezentul articol îşi propune să identifice influenţa Culegerii de Muzică Turcească în Concertul pentru orchestră a lui Béla Bartók. Cuvinte cheie: Béla Bartók, Concerto pentru orchestră, Colecția Muzica populară turcă, sursă de inspirație
|
|||||||