AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2019 | |||||||
Articol: |
MAURICE RAVEL ÎNTRE IMPRESIONISM, SIMBOLISM ȘI NEOCLASICISM / MAURICE RAVEL BETWEEN IMPRESSIONISM, SYMBOLISM AND NEOCLASSICISM. Autori: BOGLÁRKA ESZTER OLÁH. |
||||||
Rezumat: Maurice Ravel, alături de Claude Debussy, sunt considerați compozitori impresioniști ai secolului al XX-lea, deși atât Ravel, cât și Debussy au refuzat denumirea respectivă. Adevărul, ca de obicei, este undeva la mijloc: deși muzica lui Ravel aparține impresionismului prin armoniile folosite, simbolismului prin tematismul lucărilor sale și neoclasicismului prin folosirea formelor tradiționale, asocierea este doar una parțial corectă. Articolul de față încearcă să demonstreze afirmația printr-o scurtă prezentare a artei compozitorului. Cuvinte cheie: Ravel, Impresionism, Simbolism, Neoclasicism, aptitudini
|
|||||||