Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2019  
         
  Articol:   ROLUL ȘCOLILOR BISERICEȘTI ÎN EDUCAȚIA ARTISTICĂ MUZICALĂ / THE ROLE OF CHURCH SCHOOLS IN MUSIC EDUCATION.

Autori:  JUDIT VÁRADI, GÁBOR DRAGONY.
 
       
         
  Rezumat:  
Cercetarea noastră empirică se ocupă de aspectele practice ale educației muzicale contemporane. Studiem rolul școlilor ecleziastice în educația artistică muzicală în comparație cu predarea muzicii și a cântului în școlile non-bisericești. Am descoperit că atât în școlile bisericești cât și în cele de stateste prezentă educația muzicală practică bazată pe experiență. Școlile bisericești sunt mai bine echipate cu instrumente muzicale, profesorii de muzică știu să cânte la instrument, iar elevii cântă mai mult în canon. Mai mult de 90% dintre elevii școlilor ecleziastice au fost deja la concerte de muzică live, în asta școala, corul și părinții având un rol semnificativ. Elevii școlilor publice frecventează concertele mai rar, în mod caracteristic prin organizare școlară. Putem afirma că școlile bisericești pun un accent mai mare pe educația artistică muzicală atât pe plan curricular cât și extracurricular. Educația muzicală practică ar trebui consolidată în mod semnificativ, deoarece pedagogia de concerte, în privința pedagogiei de experiență nu o înlocuiește complet.

Cuvinte cheie: educație artistică, educație muzicală, educație biserică, educație curriculară și extracurriculară
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă