AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2018 | |||||||
Articol: |
IMPLEMENTAREA CURRICULARĂ A PARADIGMELOR MUZICII POPULARE – ANALIZA COMPARATĂ A PLANURILOR DE ÎNVĂȚĂMÂNT LEGATE DE PEDAGOGIA MUZICI POPULARE DIN ANII 1981 ȘI 1999 / THE CURRICULAR IMPLEMENTATION OF FOLK MUSIC PARADIGMS: THE COMPARATIVE ANALYSIS OF THE 1981 AND 1999 CURRICULA OF FOLK MUSIC EDUCATION IN HUNGARY. Autori: ISTVÁN FERENC BÍRÓ. |
||||||
Rezumat: Datorită
înnoirii formării profesionale a cântăreților de muzică populară maghiară,
recent au ajuns în central atenției planurile de învățământ legate de pedagogia
muzicii populare (Bolya 2017). În analiza noastră comparată a planurilor de
învățământ ne referim la planurile de învățământ din anii 1981 și 1999 prin
metoda analizei documentare. Am întregit metoda noastră de bază - în special în
faza incipientă, informativă a cercetării - și cu metoda interogației. Prin
formularea întrebărilor de cercetare, dorim să evidențiem în primul rând
relațiile legate de istoria pedagogiei în învățământul instituțional. Cu ajutorul acestora ne
putem apropia mai mult de determinarea momentului nevoii modului de aplicare
original al muzicii populare în învățământul instituțional. Cu ajutorul
metodelor alese, evidențiem și corespondențe mai adânci, diferențiate,
deoarece, schimbările de paradigme legate de autenticitate devin vizibile nu
numai la nivelul planurilor de învățământ, ci se conturează diferențe și în
interiorul acestora. Ca rezultat al analizei noastre comparate putem formula
faptul că pe planul pedagogiei muzicii populare, la nivelul planurilor de
învățământ, cel din 1999 aduce schimbarea de paradigmă. În planul din 1981
însă, la anumite materii de bază (cimpoi și parțial flașnetă) pot fi observate
excepții a căror concepție populară depășește concepția celorlalte materii de
bază. Cuvinte cheie: pedagogia
muzicii populare, plan de învățământ, analiza comparată
|
|||||||