Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI

În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului.

 
       
         
    STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2018  
         
  Articol:   IMPLEMENTAREA CURRICULARĂ A PARADIGMELOR MUZICII POPULARE – ANALIZA COMPARATĂ A PLANURILOR DE ÎNVĂȚĂMÂNT LEGATE DE PEDAGOGIA MUZICI POPULARE DIN ANII 1981 ȘI 1999 / THE CURRICULAR IMPLEMENTATION OF FOLK MUSIC PARADIGMS: THE COMPARATIVE ANALYSIS OF THE 1981 AND 1999 CURRICULA OF FOLK MUSIC EDUCATION IN HUNGARY.

Autori:  ISTVÁN FERENC BÍRÓ.
 
       
         
  Rezumat:  Datorită înnoirii formării profesionale a cântăreților de muzică populară maghiară, recent au ajuns în central atenției planurile de învățământ legate de pedagogia muzicii populare (Bolya 2017). În analiza noastră comparată a planurilor de învățământ ne referim la planurile de învățământ din anii 1981 și 1999 prin metoda analizei documentare. Am întregit metoda noastră de bază - în special în faza incipientă, informativă a cercetării - și cu metoda interogației. Prin formularea întrebărilor de cercetare, dorim să evidențiem în primul rând relațiile legate de istoria pedagogiei în învățământul instituțional. Cu ajutorul acestora ne putem apropia mai mult de determinarea momentului nevoii modului de aplicare original al muzicii populare în învățământul instituțional. Cu ajutorul metodelor alese, evidențiem și corespondențe mai adânci, diferențiate, deoarece, schimbările de paradigme legate de autenticitate devin vizibile nu numai la nivelul planurilor de învățământ, ci se conturează diferențe și în interiorul acestora. Ca rezultat al analizei noastre comparate putem formula faptul că pe planul pedagogiei muzicii populare, la nivelul planurilor de învățământ, cel din 1999 aduce schimbarea de paradigmă. În planul din 1981 însă, la anumite materii de bază (cimpoi și parțial flașnetă) pot fi observate excepții a căror concepție populară depășește concepția celorlalte materii de bază.

Cuvinte cheie: pedagogia muzicii populare, plan de învățământ, analiza comparată
 
         
     
         
         
      Revenire la pagina precedentă