AMBIENTUM BIOETHICA BIOLOGIA CHEMIA DIGITALIA DRAMATICA EDUCATIO ARTIS GYMNAST. ENGINEERING EPHEMERIDES EUROPAEA GEOGRAPHIA GEOLOGIA HISTORIA HISTORIA ARTIUM INFORMATICA IURISPRUDENTIA MATHEMATICA MUSICA NEGOTIA OECONOMICA PHILOLOGIA PHILOSOPHIA PHYSICA POLITICA PSYCHOLOGIA-PAEDAGOGIA SOCIOLOGIA THEOLOGIA CATHOLICA THEOLOGIA CATHOLICA LATIN THEOLOGIA GR.-CATH. VARAD THEOLOGIA ORTHODOXA THEOLOGIA REF. TRANSYLVAN
|
|||||||
Rezumat articol ediţie STUDIA UNIVERSITATIS BABEŞ-BOLYAI În partea de jos este prezentat rezumatul articolului selectat. Pentru revenire la cuprinsul ediţiei din care face parte acest articol, se accesează linkul din titlu. Pentru vizualizarea tuturor articolelor din arhivă la care este autor/coautor unul din autorii de mai jos, se accesează linkul din numele autorului. |
|||||||
STUDIA MUSICA - Ediţia nr.1 din 2018 | |||||||
Articol: |
INDUSTRIILE CREATIVE ȘI PROFILUL MUZICII CULTE CONTEMPORANE / THE CREATIVE INDUSTRIES AND THE PROFILE OF CONTEMPORARY ART MUSIC. Autori: OANA MIHAELA BĂLAN. |
||||||
Rezumat: Economiile actuale văd creativitatea ca pe un bun
cu un potențial complex. Industriile culturale
sunt elemente de strategie pentru dezvoltările regionale, fiind încurajate să
evolueze prin acceptarea influențelor sociale, tehnologice și politice. În
situația în care muzica cultă trebuie să se integreze într-un sistem
finanțabil, se ridică câteva probleme de acceptabilitate atât din direcția
muzicienilor profesioniști, care sunt puși în fața unor compromisuri
comerciale, cât și dinspre publicul consumator, care acuză lipsa unor metode de
educare specifice. Articolul își propune să sublinieze importanța creării unui
mijloc de comunicare între nevoia reală a publicului actual și producțiile pe care le
exportă muzica cultă contemporană. Cuvinte cheie: industrii
creative, muzică contemporană, accesibilitate, mindset,
|
|||||||